Reader's Rig. Andrey's Triton 27.5+

Andrey Serdyuk, die uit Moskou, Rusland komt, heeft deze week Readers Rig. De volledig stijve titanium Triton 27.5+ custom titanium Triton is gemaakt om de moeilijkste en meest afgelegen wegen te weerstaan. Hier zijn foto’s, details over de bouw en meer informatie over Andrey’s reizen.

Ik ben Andrey Sedyuk, een Russisch staatsburger. Ik begon op 14-jarige leeftijd met MTB en andere fietsgerelateerde dingen, maar stopte na een tijdje. Zwaartekrachtdisciplines zijn nooit mijn sterkste kant geweest en ik had op dat moment geen idee van fietsen. Een paar jaar later was ik in Noorwegen toen ik een paar mannen tegenkwam die op fietsen met dropbars reden. Er ging een soort lichtstraal door mijn hersenen. Ik dacht er toen even over na en ging door met proberen mijn vergeten jeugdige enthousiasme voor fietsen te evenaren.

Mijn eerste toerfiets was een On-One Inbred-frame in 2013. Het was een eigenzinnige constructie: een 29er met vlinderstuur, pedaalriemen en 35 mm racebanden. Kort daarna was ik terug in Noorwegen om mijn eerste fietstocht te maken.

Cykling, een lokaal fietstourproject, was mijn focus terwijl ik de reis plantte en voor de fiets zorgde. Je kunt onze korte video’s bekijken op Vimeo. Het is er nog steeds om ons te helpen het nieuws te verspreiden over wat er over de hele wereld gebeurt en onze eigen dingen te delen. Nu wordt er meer nadruk gelegd op bikepacking, lichtere uitrusting, enzovoort.

BIKEPACKING.com hielp me op weg met dit onderwerp en ik begon meer over fietsen na te denken. Ik verruilde mijn fietstassen, bagagedrager en bagagedrager voor een bikepacking-set van lokale fabrikanten. Vandaag heb ik een mix van tassen van twee betrouwbare Russische fabrikanten en een Ortlieb-stoeltas.

Mijn volgende fiets was een titanium Triton-grindfiets. Maar dat was voordat iedereen over grind sprak. Ik heb er drie jaar met veel plezier op gereden, maar heb er nooit lange reizen mee gemaakt. Rijden in het bos deed me vaak denken dat ik liever met een 29er of een plus-fiets zou gaan, die ook onder bikepackers aan populariteit won.

Mijn nieuwe Triton ECR 27.5+ komt hier eigenlijk vandaan. De setup was grotendeels geïnspireerd door het rijden op Surly ECR 27.5+, wat me voor het eerst hielp kennis te maken met het concept van een halfvette fiets. Mijn Triton is de fiets waarmee ik gewoon een heleboel dingen kan pakken en de paden op kan.

  • Frame/Vork Triton 27.5+
  • Velocity Dually
  • Naven Race Face Vault 32h (14812/10115)
  • Spaken Sapim Force
  • Banden Onza Canis skinwall 27,5×7 cm
  • Stuur Thomson Wi Flat 12
  • Handvatten ESI Chunky met Cane Creek Ergo Control stuuruiteinden
  • Balhoofd Cane Creek 110
  • Crankstel Race Face Atlas 170 mm, Neutrino 30T kettingblad
  • Cassette Shimano XT M8000 (11-46T)
  • Derailleur Shimano XT M8000
  • Remmen TRP Spyke, Tektro MT 5.0 Carbon Eclipse
  • Versteller(s) Shimano XT M8000
  • Zadel WTB Pure Pro 148 mm
  • Zadelpen Thomson Elite 30,9 mm
  • Stuurpen ControlTech TiMania 70mm 5
  • Voortassen Grishka Gear
  • Achtertassen Ortlieb
  • Accessoiretassen PolarFox
  • Extra accessoires Topeak Ninja bidons, Garmin Etrex 20x en Spurcycle bel

Deze constructie had één doel: iets maken dat lange ritten op ruwe wegen aankan en toch gemakkelijk te onderhouden is. Het heeft een stijve vork met mechanische schijfremmen. Dankzij het CNC-gefreesde juk zijn de liggende achtervorken ook niet buitengewoon lang om goed op de B+-band te passen. Ik heb een paar van mijn meest favoriete onderdelen in de rest van deze build opgenomen.

Mijn Triton is voorlopig de enige fiets die ik heb. De andere drie fietsen werden verkocht. Ik heb erover nagedacht om het kettingblad te ruilen voor iets snellers voor nachtelijke ritten en dagelijkse ritten met mijn vrienden.

Stuur ons uw Bikepacking Rig